28 februari 2017

Fettisdagen

Varje år har jag försökt mig på gluten och mjölkfria fastlagsbullar. Olika recept varje gång. De blir inte goda. Inte stygga heller, men de blir torra och kompakta. Hur får man dem god? Några tips? Barnen gillar dem och äter med god aptit. Men det beror nog på att de typ aldrig ätit vanliga bullar. Allt som är sött är som godis. Hmm. Mannen får köpa färdig bullar då han kommer hem. De tål inte barnen, men vi kan äta i smyg. Heh. Jag är på LCHF diet, men en eller två bulle kan jag nog fuska med. Är annars så noga varje dag så.

Annars så har barnen sportlov denna vecka, det är ganska skönt att slippa köra fram och tillbaka flera gånger varje dag. Vi är bara hemma och njuter. Jag har till och med sorterat pojkarnas kläder. Bort med för småa och in med det de vuxit in i.  Theo och Eliahs garderob behöver lite påfyllning. De har vuxit jätte mycket det senaste halvåret. Det om det. Nu ska jag fortsätta med klädplockningen när Alex sover. Ha en fin dag!!

Inga kommentarer: