13 oktober 2016

Femåringen

Igår var jag med Theo till rådgivningen på femårs kontroll. Det gick bra, han utvecklas jätte bra, synen och hörseln i skick. Ett litet problem är hans vikt och längd, han har lite stannat på sin egen kurva. Annars bryr jag mig inte i vikt och längd på barnen så länge de ökar efter sin egen kurva och så länge de mår bra. Jag vet ju inte heller vad som är "normalt" för en femåring, men jag har ju själv märkt att han har haft samma storlek på kläderna lääänge, och Eliah har samma och med denna takt växer han snart om Theo. Han har ju en massa allergier och han har haft diet snart 2 år. Så det är kanske så att han får lite för lite näring. Men det ska kollas upp, nya blodprov ska tagas och vi ska eventuellt möta en närings/kost rådgivare för att få lite hjälp. Det blir nog bra. Han mår bra annars, är glad, nöjd och FULL med energi, så jag är inte det minsta orolig :) Våran femåring är helt underbar.

I början på september fick Theo börja i dagis, ett friluftsdagis här i Larsmo. Där är bara 4-5 åringar, och de är mycket utomhus. Han trivs så otroligt bra och väntar bara tills han ska nästa gång. Han är 2,5 dagar i veckan och det funkar fint. Där får han använda sin energi och leka med andra barn. Han får egentid, och jag får egentid med hans syskon. Just nu är han i dagis, Eliah i dagklubben och de två minsta sover. Vilken lyx, det händer typ ALDRIG 😅 nu ska ja njuta, och ni ska ha en fin torsdag!

2 kommentarer:

IdaKatrine sa...

Min utroli flinke, søte å dyktige gudsønn, han e nu bare for underbar. Hilsen stolte Gudmor <3

Ingrid Björkskog sa...

Han e så flink ja! Stolt mamma <3