11 oktober 2016

Du och jag, Isak

Igår på eftermiddagen tog jag småttingarna med mig till Västerby. Jag sku plocka havtornsbär, så där i sista minuten före de ruttnar bort. Alex fick vara inne och jag och Isak placerade oss i busken. Den lille tuffa coola grabben som nästan aldrig gråter för att han har slagit sig, han som säger till när saker och ting inte går som han vill, han som ger mig gråa hårstrån varje dag, och flera gånger om dagen är hjärtat i halsgropen då han är en riktig klätterapa. Inte som sina äldre bröder i han ålder, nej jag har inte sett nåt liknande av en snart tvååring. Den lille killen som charmerar alla, humor har han också. Munnen babblar okontrollerat, och man förstår faktiskt allt han säger. Ja, han fick jag äran att tillbringa lite egentid med i bärbusken ☺ han njöt av att ha mamma för sig själv lite, det händer för sällan minsann. Vi hade så mysigt, du och jag Isak. Det måste upprepas!

Inga kommentarer: