18 december 2015

julstressen

Jag tänker varje år att detta år ska jag inte stressa till jul, MEN julstressen tar över. Senaste dagarna har jag varit så utmattad och trött i huvudet av allt tänkande fram o tillbaka. Jag har inte bakat en massa, utan bara några gluten och mjölkfria sorter som barnen kan gotta på då de i princip inte kan äta nåt annat gott. Ska iaf baka en "vanlig" sort. haha.. nämen det är inte det värsta. Det är städningen som tar mest av min energi. Man hinner helt enkelt inte städa hela huset på en dag med tre små runt sig. Nope. Nej man behöver inte städa hela huset på en dag, jag vet det, men om man inte gör det så har man aldrig hela huset städat på en och samma gång. Min barn är så bra på att rådda, haha.

Minstingen i huset har varit förkyld och sur nu en veckas tid, och han kommer självklart i första hand före städning och bakning. Han vill vara nära hela tiden. Det är synd om barnen då de är sjuk, men man måste ju få säga att det tar en gnutta ork från mamman också. Sååå nu vill jag säga till dig herr JULSTRESS. Du får ta dina väskor och gå iväg, för jag tänker inte låta dig ta min julfrid och julglädje. VEM bryr sig om det är lite råddigt här och var, eller damm under sängen, eller smutsiga fönster (som jag annars måste törka av dagligen). NEJ just det, ingen bryr sig. (bara jag) höhö.
Med det önskar jag er en fin helg! :)

Inga kommentarer: