07 april 2015

tisdag

När jag skrev rubriken skrev jag först måndag, haha. Man hänger inte riktigt med.
Just nu sover äntligen lillen där ute, och dom stora barnen är hos min storasyster. Så skönt med lite egentid. Inatt jag har jag fått ca. 2 timmar sömn, det är nog för lite för mej, skulle jag tro. kanske för alla! Lilltrollet är en envis liten krabat. Vill man inte sova, så vill man inte. Tur att det var idag syster skulle ha barnen, så får vi hoppas på en bättre natt nästa natt ;)



Imorgon blir det skola för min del, hela kvällen. Har en kurs kvar, dvs fyra kvällar. Ska bli så skönt att få det undan. Till sommaren ska jag jobba vid Emeliehemmet i Kokkola, då får jag praktiken inbakat. Det här blir så bra. Borde kunna kalla mig närvårdare till hösten. FINALLY! :D

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har du privatvård åt dina äldre söner? Hur fungerar det när du är mammaledig? Tänkte med mammapeng, får man mindre pengar eller hur fungerar det?

Ingrid Björkskog sa...

Japp. Får inte mindre mammapeng, det är sen när mammaledigheten är slut som vårdtillägg faller bort om man har privatvård. :)