08 april 2015

Tålamodet

Vissa dagar har jag inget tålamod alls. Vi har snälla barn, för det mesta. Men på sista tiden har Eliah blivit lite mamis och han blir lätt ledsen. Jag ska blåsa honom heeela tiden. Ingen skillnad varför han gråter. Ibland får jag blåsa 10 gånger innan det är bra. Och blåser jag inte så slutar han inte gråta.. hehe. Det duger inte om någon annan blåser. Tyvärr. Han har hållit på så här i flera veckor (kanske månader) men jag har bara tänkt att han slutar snart.. men det blir bara värre tycker jag. Pjuuh. Det låter kanske inte så jobbigt. Men jag lovar, i längden så orkar man inte. Nämen.. så är det ;) idag var det lite knepigt, (som flera andra dagar också) han började skrika när jag vaggade Isak, som inte ville somna. Men just då hade han somnat, och självklart vaknar han då. Det är då man känner sig värdelös, då man inte kan vara överallt och trösta alla på samma gång. Varje dag dyker såna situationer upp. Sånn är småbarnslivet. Hehe. Vill ändå avsluta med att jag inte skulle byta det här livet mot nåt annat.. för det ger så mycket också. Mitt tålamod har blivit 100 gånger längre än förr, så det är ju positivt :)

4 kommentarer:

Jenni sa...

Känner så igen me på ide tå man försökar laga babyn å sova (som int vill) och exakt tå så eri nating som händer me storasyster. :p

Ingrid Björkskog sa...

Ja precis. He e int så kul ;)

Anna sa...

Känner å igen mig. ;) Vi har barn i samma åldrar, så ja förstår ho du har e... :) int så lätt me tålamodi all daga o att hinn me all tri.. -Ha de bra! :)

Ingrid Björkskog sa...

:D Anna