04 december 2014

torsdagsmorgon och städning

Alltså, på riktigt. Håller era treåringar också på med bus tidigt på morgonen, runt klockan 6. Här i huset smyger han tyst, ja riktigt tyyst, så jag inte ska vakna. Jag vaknar annars ganska lätt när någon håller på i huset. Igår var det lillebrors ersättning som hamnade i soffan, med lite vatten på så mamma säkert skulle på skrubba ordentligt, för det satt minsann fast i soffan. Idag var den schampo, tvåla och tandkräm som var lite överallt i badrummet. Tandkräms tuberna var nästan just öppnade, men nu så gott som slut.. heh :/

När vi lägger oss på kvällen måste vi alltid kolla så inget intressant, eller ovanligt står framme, för då är det nog utspillt/sönder nästa dag. Har varit noga med det nu när han håller på såhär. När han inget hittade i köket eller vardagsrummet, sökte han sig till badrummet.. alltså jag blir ju tokig, vad ska man göra liksom.. någon som har nåt smart tips, kanske lura honom på nåt sätt?!! tacksam för svar..

2 kommentarer:

Minna Holmborg sa...

Ja, ibland händer det sig hos oss också. Elliot vaknar alltid först, och så smyger han upp utan att väcka mig, men oftast börjar han leka eller spela på keyboarden. Någon gång har han nog hittat på lite bus, men faktiskt sällan. Vi brukar också plocka undan allt som han inte får röra, för annars skulle jag nog vakna upp till kaos. :D Jag har dock inget bra tips, kanske lås på skåp och lådor? Låsa badrumsdörren utifrån? Eller kanske ni redan gjort dessa saker. Om han alltid stiger upp samma tid kanske du kan sätta alarm på så att du vaknar och hinner stoppa honom :)

Ingrid Björkskog sa...

Det skulle ju vara lugnt om han bara började leka med nåt, då är det ju ingen fara liksom ;) vi har lås på några skåp, och "farliga" saker som diskmedel,tvättmedel m.m får han inte tag på. Att låsa badrumsdörren kan vi inte då han går på wc på natten, det måste han ju få, men kanske lås på skåpen i badrummet skulle va nåt. Han vaknar då Matti far till jobbet, och kommer i vårt rum, och han brukar ligga kvar där, och somna om en stund.. det är då det händer, för jag somnar om, så kan han vakna utan att jag märker, så lite svårt att lägga på alarm då.. men tack för tipsen :D