10 december 2014

bra

Hej på er! Här kommer en liten positiv hälsning från mig. Just nu känns allt så bra, jag mår bra och är så glad. Jag är så tacksam för allt det fina jag fått. En fin underbar man, och tre perfekta söner. Kan det bli bättre liksom?! Jag har blivit lugnare som person, och stressar mig inte upp lika mycket över småsaker som förr, och jag tappar inte tålamodet på en gång fast Isak gråter och har sjuk mage, eller dom större barnen bråkar med varandra eller mig. Det är skönt för kropp och själ att vara lite "cool", och inte ta det så hårt :) Det jag ville få fram egentligen är att skillnaden från två barn till tre är inte så stor, alltså det är stort att få barn, missförstå mig inte, men omställningen är inte så stor. Man är redan "van" med baby, barn, bråk och stök så om en till liten filur kommer med i bilden är det ju bara kul <3

Orsaken till mitt goda mående är nog den fina graviditeten, som gick som en glans utan värre problem, och att jag blev så positivt överraskad när nummer tre kom till världen. Alltså att man faktisk kan gå genom en förlossning utan smärtlindring, och må så bra efteråt, då syftar jag på det psykiska måendet. Efter båda dom andra förlossningarna fick jag förlossningsdepression, så det här hade jag inte varit med om.. och det känns så HÄÄRLIGT att få må bra. Tack Gode Gud <3

6 kommentarer:

Anonym sa...

<3

Anonym sa...

Vad underbart Ingrid att du mår så bra och kan njuta av dina fina killar! Kram Anna

Anonym sa...

Va härligt att du får uppleva spädbarns åldern utan att må dåligt. den här tiden e ju så mysig bara man mår bra �� / Matilda (bb-kompis)

Ingrid Björkskog sa...

:)<3

Ingrid Björkskog sa...

Ja visst är det! Passar på och njuta nu :) kram

Ingrid Björkskog sa...

Ja verkligen :)