05 september 2014

Mattips

Jag läste på en norsk mammablogg om en lite hälsosammare och mer näringsrik variant av korv och spaghetti, som är barnens favorit. Vi äter nog inte det så ofta, då det som sagt inte är så näringsrik mat, men gott. Hon tipsade om en god tomatsås man kan laga till istället för ketshup. Såsen innehåller lite grönsaker. Jag testade idag, men var nog lite osäker på om jag eller barnen skulle gilla det. Vi är ju vana med ketshup.. heh. Men jag lagade nog en egen variant av såsen då jag inte hade samma ingredienser. Sen ska det ju vara fullkorns spaghetti ;)

Två tomater
Två små lökar
En stor morot
-koka tills moroten är mör, sen mosar man allt ilag. Lägg i 2-3 ms tomatpure, lite peppar och salt.. eller andra kryddor ni gillar. Enjoy..

Vi gillade den alla tre ;)
(Jag åt upp nästan allt innan jag tog bilden.. så ja.. )

Inga kommentarer: