12 september 2014

hemskt

Det är sjukt länge sen jag varit med om nåt hemskare,, natten till igår började jag känna tandvärk, i en visdomstand som inte kommit ut än. Det dunkade i huvudet med, som en mildare huvudvärk. Jag ringde till tandläkare på dagen, men det var hela tiden kö så jag struntade i det, och det kändes ändå bättre, så jag tänkte att det kanske ger med sig. Men då mot eftermiddagen, efter rådgivningsbesöket kom huvudvärken tillbaka, och det gjorde inte så farligt ont i själva tanden/tandköttet, men lite sådär ömt. Matti masserade lite, och det kändes bra, men typ 10 minuter efteråt kom värsta huvudvärken, alltså kan inte minnas att jag nångång haft sån huvudvärk, jag kunde absolut inte va i ljuset. Matti for iväg med barnen och jag fick vila, men det är ju också svårt att somna när det värker som tusan.. ja och så fortsatte det då hela kvällen och hela natten igenom tills idag.. jag har inte sovit många timmar inatt. Vill ju inte trycka i mej en massa värkmedicin då jag har en liten i magen.. annars skulle jag vara drogad.. hööh! Kan verkligen EN visdomstand göra så ONT..?! hujjedamejj! Idag måste jag ringa till tandläkare iaf.. orkar inte en natt till (natten är värst).

4 kommentarer:

Jenny H. sa...

Hej Ingrid! Är första gången in och kikar här och känner igen mig direkt på första inlägget. :)
Jag led av liknande sak för en månad sen. Fast det var inte själva visdomstanden utan tandköttet runt tanden. Är i samma situation som dig så ingen värkmedicin ville jag ta. Fick till sist ändå antibiotika för jag hade sån inflammation i tandköttet runt visdomstanden så jag knappt kunde öppna munnen. :( Kunde inte sova heller- det som hjälpte för mig var att ha en fryspåse/flaska på kinden när jag gick och lade mig. Det kylde ner och underlättade så att jag åtminstone somnade. Iväg till tandläkaren med dig så du får hjälp! :) Hoppas det blir bättre snart!

Ingrid Björkskog sa...

Hej Jenny.vad roligt att du hittat min blogg :) Det låter inte kul men tandköttet ditt dock. usch! Tror faktiskt det är tandköttet runt tanden som är sjuk för mig med , och inte själva tanden. Har fått tid nu till tandläkare iaf, hoppas det finns nåt hjälp att få, för såhär kan det inte vara.. :)

AM sa...

Då mitt tandkött var öm och lite sväld så hjälpte det för mig när jag gurgla KS (kolloidalt silver) några ggr/dag. Hoppas du får hjälp! :)

Ingrid Björkskog sa...

Har gurglat KS flera gånger idag. Känns faktiskt bättre :)