30 juni 2014

gravidstatus

Går in i vecka 25 i dag. Preggomamman mår nog rätt så bra. Har börjat känna av lite foglossning, men inte så farligt ändå. Det är som värst efter en promenad :/ kan inte äta riktigt som förr utan får sura uppstötningar ganska snabbt, så får äta mindre portioner oftare. Jag kan inte klaga så mycket, har fått må bra denna gång med, men denna gång har jag nog mått bäst. Förutom de 13 första veckorna med illamående har jag knappt känt av graviditeten. Jag är som oftast glad och positiv, och energi finns det massor av. Blir helt rastlöst av att sitta länge utan att göra nåt. Jag brukar inte dela av mig av viktuppgång eftersom det känns rätt privat, men är nöjd över att jag gått upp bara 3kg sen inskrivning. Hoppas jag inte plötsligt går upp en massa eftersom man blir ju mindre rörlig ju längre in i graviditeten man går, men jaa. Nå, men det var lite gravidstatus just nu!

Inga kommentarer: