17 maj 2014

Lördag

Hej. Det börjar bli en stund sen jag bloggade igen, hehe. Nåja det har nog kanske inte hänt så mycket intressant, vet inte riktigt vad jag skall skriva om, samma tråkiga vardagsberättelser varje dag eller? tror nog inte det är så intressant.

Jag har varit på praktik i snart två veckor, och det går bra och jag trivs. Var med om en lite otrevlig händelse på onsdagen, då jag fick fara till akuten efter kvällskift. Hade dock inget med jobbet att göra, jag kanske berättar nån annan gång vad det handlade om.
Theos mjölkfria tid har gått bra, men nu börjar dock utslag och eksem komma tillbaka fast han varit utan mjölk, så vi får kanske prova glutenfritt istället. Det känns lite sådär, det är så hemskt att se honom plågas, men vad kan man, man vill ju bara att han ska må bra, lilla vännen <3

Nu ska jag sluta skriva och tillbringa lördagskvällen med min kära man, som nattar barnen just nu. Ha en fin fin helg!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Vi har ju också en tjej med eksem, ibland bättre, i bland riktigt "stygg" på kroppen. Fick bra hjälp i Jakobstad, av en läkare som förstod sig på de och att hon hade besvär, blev så trött då hon inte sov ordentligt så de påverka skol arbetet :/ Fick remiss till Hud poliklininken i Karleby, till hudläkare och var många gånger och "sola sig" dit.
Diagnos: atopisk eksem, nässelutslag av att hon river sig på huden, antihistamin vid behov, bas salva efter varje bad och en starkare kortison salva, då de är som värst

// gubbens faster :)

Ingrid Björkskog sa...

Hej. Vi har nog varit till läkare och olika allergitester har de tagit, men det visar ingen allergi. Han har fått diagnos atopisk hud/eksem.. och vi kör bassalva varje dag och kortison när det är som värst.. men man orkar ju inte hålla på så när vi är ganska så säker på att han reagerar på nåt.. så nu provar vi glutenfritt :)