18 mars 2014

Super duper tidigt

Senaste tiden har barnen vaknat extremt tidigt. 5-6. Men då Theo sov i spjälsängen kunne de somna om en liten stund då han ändå inte kunne ta sig ur sängen själv. Men nu så hoppar han ur sängen när han vaknar, och idag kom han klockan 5 i vår säng och tyckte det var dags för mamma att stiga upp. Ojoj. Hoppas det inte fortsätter likadant. Han håller ju Eliah också vaken länge på kvällen och väcker honom tidigt, så nu sitter jag här med sura och trötta barn.. heh.. Igår somnade Theo ca.21.30, och det är sent för honom som är stuptrött vid 19. Nästan så man vill byta tillbax till spjälsäng för här blir det inte mycket sömn på mamman i huset, men det kan jag ju inte, nångång måste han ju byta till storsäng ändå och det ble  nu.. så bara att bita ihop..

4 kommentarer:

Anonym sa...

Byt tillbaka, han är inte mogen och du och Eliah behöver få sova.

Ingrid Björkskog sa...

Hej. Nej det tänker jag absolut inte göra. Jag tror inte man kan säga att han inte är mogen, utan det är nåt som han måste lära sig. Byter jag tillbaka så GER JAG MIG, jag måste vara konsekvent. Annars är det han som är "bossen" om du förstår mig. Förstår lite hur du tänker, men det hade varit en annan sak om han varit yngre. Jag lär ju också mig bästa sättet att natta och trixa, så vi båda får lära av varann, och för varje kväll somnar han en halv timme tidigare.. nu sover han 20.30 :) och han vaknade 6 idag, så kanske han vaknar liite senare imorgon... så hoppas det går rätt väg nu :)

Anonym sa...

Håller med dig Ingrid ! Ge inte upp!

Ingrid Björkskog sa...

Tack! :)