13 mars 2014

stanna upp

Ibland går det bara inte, man måste bara stanna upp! När man har för mycket tankar och funderingar, om morgondagen och framtiden, så man blir helt snurrig i skallen. Inte bara det, allt annat i vardagen spelar också en stor roll. Jag blir helt slut i kroppen ibland bara av tanken på att städa, det är så jobbigt ibland, men ändå ett måste, så jag försöker lugna mig själv hela tiden.. och man blir ju så glad av solen, men nu syns de smutsiga fönstren bättre, och alla dammtossor här och där. vissa säger ju bara "men ta de lugnt hördu, städa hindar man, och vad gör det nu om det är lite tossor här och där", men jaa, jag är ganska mycket hemma i detta hem så det går liksom inte i mina ögon, då blir det bara snurrigt ooja.. nämen nu ska jag sluta klaga, ta det lugnt en stund så länge barnen sover.. och försöka strunta i allt "rådd". städa gör vi på fredaa! hehe. Ikväll får jag ta de lugnt i skolan i några timmar.. skönt att släppa allt här hemma lite!!

Inga kommentarer: