20 februari 2014

Kasta leken

Båda grabbarna har fått för sig att kasta, leksaker, saker, telefoner, mat, prydnader, ja i princip allt som de får tag på. Jag vet inte varifrån de fått den iden. De brukar inte kasta på någon, men det händer att det råkar sig, och Ja det kan göra fruktansvärt ont om det är nån tung sak. Jag tänkte bara höra om någon annan har samma problem med sina barn. Jag kommer inte ihåg när det började, men det har nog hållit på en längre tid. De leker inte med leksakerna om inte jag eller nån anna sitter och leker med dom, utan då flyger de runt i heeela huset, och sen skrattar de bara när man säger till.. hur högt man än höjer rösten så är det ingen skillnad, och fast man berättar lugnt att det är fel, att det kan göra ont om de träffar någon.. det börjar bli ganska störande.. så ja. Alla tips är välkomna.

3 kommentarer:

Minna Holmborg sa...

Ooohja, har en kastare här hemma. Han har kastat saker i ett år snart! Inget hjälper, vi har förklarat, sagt ifrån, ignorerat, ropag, förklarat igen, haft andra att förklara osv. Men nejdå. Här flyger leksaker, kläder och ibland t.o.m skor omkring. Att ta bort saken han kastat är det end som vid enstaka tillfällen har hjälpt. Om någon annan har bätte tips, tar jag också gärna emot hjälp!

Ingrid Björkskog sa...

Ja. Det är inte kul. Ibland får man nog plocka bort t.ex duplo klossarna då de bara flyger runt, då säger jag att de behöver inte vara framme om de ändå inte leker, då kan iaf Theo börja leka lite ;)

Anonym sa...

stäng leksaksrummet till en början :) ingen går in...