16 december 2013

måndag

Helgen har varit fin. Igår var vi på kalas, min lillasyster fyllde 12 år, men som vanligt var det ganska jobbigt att vara borta med Eliah, han är bara ännu mer missnöjd borta än hemma. nåja, trevligt var det nog ändå.

Idag nog dagen hittils varit helt okej. När Eliah sov åt jag och Theo plättar, sen skulle vi vila en stund, JAG var så hemskt trött. En liten stund låg Theo och såg trött ut, men sen hoppade han bara runt i sängen så vi steg upp :) ja, och nu vaknade Eliah, han sitter och mumsar på plättbitar och Theo har jag lagt i sängen.. men han bara gråter :/ ojdå vad missnöjd jag låter, är nog bara mest trött. hehe.

Idag är Eliah PÅ DAGEN lika gammal som Theo var när Eliah föddes. 14 månader :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Skulle du kunna tänka dig att få tredje barnet nu? Hoppas du förstod vad jag menade.

Ingrid Björkskog sa...

Hej. Helt ok att fråga. Om jag skulle fått tredje barnet nu så skulle det ju säkert vara lite tufft, med så många småbarn, men jag tackar ju aldrig nej till ett barn, de är verkligen livets under. MEN skall jag vara ärlig nu, så känns det inte som jag skulle tänka mig tredje barnen JUST NU, men om det nångång kommer ett tredje barn så är det ju underbart :)

Anonym sa...

Idag är det ju också helt okej att använda preventivmedel.. speciellt med tanke på att vi i dagens samhälle har så mycket som vi "måste" klara av och på dagens mammor ställs det så mycket krav. Hoppas du inte tar illa vid av den här kommentaren.. menar inget illa utan ville bara säga att man behöver inte direkt få ett till barn då man redan har två små.. för din egen skull för det är tröttsamt och ibland väldigt jobbigt med små barn. / erfaren mamma

Anonym sa...

Du är ung, bra att du tänker på dej själv, gör skolan klar....kanske jobbar lite....och ni har ju två fina pojkar!