18 december 2013

det där med dagvård

Hej. Jag behöver lite tips och råd hur jag skall göra. Jag börjar ju studera i januari, och det är kvällstid, så då behöver jag ju ingen dagvård. MEN, v.17-v.22 kommer jag att ha praktik, och då måste jag ha barnen i dagis/dagmamma under den tiden, MEN jag kommer antagligen att skifta mycket, alltså jobba både morgon, kväll och natt.. SÅ hur skall man söka dagvård då, och när det bara är under en kort tid dvs. 5 veckor. hoppas någon av er har lite erfarenhet? :)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Du kan ha dem i dagvård 10 dagar i månaden eller 11-15 dagar. Det finns både heldag och halvdag. Kontakta den som sköter dagvården i kommunen så fixar nog den åt er.

Lena sa...

Ifall det bara är tillfälligt pga praktiken, så skulle jag nog fixa det privat. Kolla med Kela vad du kan få för stöd och anställ en barnflicka som kommer hem till er. Den tiden borde ju t.ex abiturienterna var lediga... Lycka till!

Anna sa...

Jag skulle också kolla på allternativet att fixa det privat. Jobbar själv på daghem och vet att alla barn reagerar hemskt olika och för vissa barn är det riktigt svårt att börja en grupp med många barn, så det kanske är "onödigt" att utsätta barnen för en sån förändring då det bara är för en kort tid.

Anonym sa...

Skulle privat dagvårdsstöd vara något alternativ?

Ingrid Björkskog sa...

Tack för alla svar. Skall kolla upp de olika alternativen :) Jättemycket tack ännu en gång :)