29 november 2013

Positiva tankar

I all julstress blir jag lätt nedstämd och deppig. Jag blir utan energi av bara tanken på allt som skall göras till jul. Så ska det ju inte vara. Jul skall ju vara mysig. Därför peppar jag mig hela tiden med positiva tankar. Upprepar i huvudet allt jag är bra på osv. Och att det ändå inte är SÅ mycket som skall göras, det går nog undan fort.. alltså ibland förstår jag inte hur min mamma har orkat alla dagar med 11 barn, och ändå fixat den magiska julen till oss som liten.. varje år. Hon har bakat och städat, handlat julklappar m.m.. duktiga mamman. Tänk om jag vore lika duktig!! Jag vill bara önska er en fin fredag och påminna er om att ni är bra som ni är och tänk positiva tankar.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Du är OCKSÅ en duktig mamma! tro på dig :)

Anonym sa...

int fiirar man jul för att man ska ha frysen fyllt me bakverk o huset fint städat å pyntat . ja brukar ta de som de kommer och tänker istället på de budskap som tillhör julen . de tycker ja e viktigare . ha en bra jul :)

Ingrid Björkskog sa...

Tack för de fina orden. försöker nog tänka att jag är duktig, och bra mamma. :)

Ingrid Björkskog sa...

Nej, int firar man jul därför, men det HÖR liksom till att baka en massa, och jag är ingen bakmänniska, och då känns det stressigt. Men det är sant som du säger, det är inte det viktigaste :) Tack, God Jul till dig med :)

Anonym sa...

Vet du, kjenner meg så igjen i det du skriver. Tror vi er ganske like (og ulik din mamma) på mange måter. Har mange tusen ganger beundret din mor fordi hun er så avslappet og lite stressa i alle situasjoner. Huset fullt med unger , men skuldrene er senket. Sånn er definitivt IKKE jeg, lever alltid med skuldrene opp mot ørene når det er noe på gang. Nakken verker fordi jeg er så stressa. Nå er jeg stressa fordi jeg er så sent ute med juleforberedelsene. Bruker å være ferdig med julegavene den her tida, men i år har jeg knapt begynt etc etc. Så skal det vaskes, bakes, handles.... voivoi..

Men vi må tenke at jul blir det uansett, og hverken vi selv,gubben eller ungan har godt av en furie av et monster i ukene frem til jul. Bakeren baker og så tar vi oss en runde og fikser julegavene. Vaske er unødvendig, det gjør vi til våren når sola skinner og avslører skiten. Ha en fin advensttid :) Hilsen tante Ingrid

Ingrid Björkskog sa...

Har glemt og svare. Ja det er sant at vi er ganske like, på en måte :) Nåja, julen kom jo i år også :D God Jul :)