21 november 2013

Blog award

Jag fick en Blog award, (min första) av Minna. Jag känner inte henne speciellt bra, men läser hennes blogg, och jag har fått en positiv bild av henne. Hon ser ut att vara en väldigt snäll person och en jätte duktig småbarns mamma :) Kolla hennes blogg, hon är duktig på att uppdatera! (tryck på namnet så kommer ni på bloggen)

Hur fungerar awarden? Här är reglerna:
-Tacka och uppmärksamma den som nominerat dig.
-Skriv 11 random fakta om dig själv.
-Svara på dom 11 frågorna du fått i awarden.
-Välj ut 11 bloggar att nominera (du kan inte välja den som nominerat dig).
-Skriv 11 frågor åt dom du nominerar.

11 fakta om mig själv
-Jag kan inte skryta på mig själv, känns bara fel.
-Jag lekte med barbiedockor tills jag var 12 år.
-Min största rädsla är KRIG.
-Jag har velat ha tvillingar sen jag var liten, och det skulle vara en upplevelse.
-Jag måste ha folk runt mig, hatar att vara ensam,vet inte var jag skall ta vägen liksom.
-Jag vill jobba i förskola.
-Jag vill flytta till ett egnahemshus, helst i Västerby, men det blir nog inte av eftersom både jag och Matti måste trivas.
-Jag blir som ett barn när julen närmar sig, pirrar i hela kroppen. hihi.
-Som liten var jag väldigt tuff, lite pojk-flicka kanske, jag gjorde mest "pojk" saker i skolan, som spelade fotboll med killarna, och brottades osv.
-Jag är en barnkär person, tycker om att vara med barn, och har alltid gjort det, har 7 småsyskon som jag pysslat om.
-Jag vill bli duktig på att träna, och gå ner till min "ideal" vikt.


Svar på 11 frågor
1.Om pengar eller tid inte begränsade dig, vart skulle du resa och hur länge?
Kanske till nåt ställe i Afrika och hjälpa till där några månader, eller så skulle jag bo i Spanien 1 år :)
2. Varför började du blogga?
Jag har ALLTID tyckt om att skriva, och jag har skrivit så många berättelser så jag kan inte räkna, och det har varit min hobby, och det är roligt. Jag började blogga eftersom jag vill skriva, och ja, det blev väl bara så.
3. Vad får dig på bra humör? 
Glada barn och snäll man. Städat hus och livet. (det är lätt att få mig på bra humör)
4. När du var liten, vad ville du bli när du blev stor?
Barnmorska, det var drömmen. Finns ju ännu lite kvar av den drömmen, men lite svårt att få den sann.
5. Vilken person, död eller levande, skulle du helst vilja träffa?
Svår fråga, vill ju inte träffa någon som är död, och om jag skriver någon hit känns det som jag vill att den personen skall dö. hehe!
6. Du får ta en kaffe med en kändis, vem väljer du?
Ja du, har liksom inga "idoler". Men jag skulle kunna ta en kopp kaffe med Maria Montazami, hon verkar vara så snäll och rolig.
7. Vad är det konstigaste du gjort?
Det måste vara att föda barn, det är konstigt och häftigt och det bästa jag nånsin gjort. 
8. Din sämsta egenskap?
Jag är för mjuk, ger upp fort utan att riktigt prova. måste blir mera bestämd.
9. Vilken är den bästa bok du läst?
Himlen finns på riktigt.
10. Har du några nyårslöften till 2014?
Nja, kanske vara mer hälsosam och röra på mig mer.
11. Sommar eller vinter?
SOMMAR.. klart. summer in my heart!

Jag nominerar
(kom inte på nån fler)

Mina frågor
1.Vad är din största dröm i livet?
2.Vad är det häftigaste du gjort?
3.Vilken film gillar du bäst och varför?
4.Vad är din största rädsla?
5.Vad är du bra på?
6.Var i världen skulle du helst bo?
7.Vilken högtid är bäst?
8.Hurudan var du som liten?
9.Hur många syskon har du, brödrar systrar?
10.Vem saknar du just nu?
11.Blir du lätt sur/glad?


1 kommentar:

Minna Holmborg sa...

Tack ska du ha! :)
Måst fara o lån "Himlen finns på riktigt" nån gång, jag har länge velat läsa den men har aldrig tid. Alla säger att den e så bra :)