03 oktober 2013

domdär kläderna

Eliah har ju en vinteroverall som han ärvd av Theo, som Theo ärvd av Mose, så hade inte alls tänkt köpa nån åt honom, men så är vår/höst halaren för liten, så han måste ha ny, och han var även i behöv av fleece eller ylle kläder, och Jennika hade tipsat så fin om en overall från Ellos som var allt i ett.. En vinteroverall med fleecedräkt som man kan ta ut, och då kan den användas som vår/höst halare, den kostade därefter också, alltså 90 euro, men jag hade en fin rabatt på 40% från Ellos, plus 20% på hela beställningen, så tror ni inte jag beställde hem den.. japp. det gjorde jag, och priset blev 53 euro för halaren. Nöjd :)

så var den saken ur världen.

bild: Ellos

7 kommentarer:

Anonym sa...

drikker du mycket kaffe? har hört att om man minskar kaffe drikkingen til förmiddag, får man sova mycket bättre på natten. Också vitamin B är bra för sövn. Du kan googla mycket om vitaminer och doms effekt. akupunktur, homeopati, soneterapi kan vara bra också. sövn medisin blir man snabbt avhängig av. det her var nu bara mina tankar:)

Anonym sa...

Håller med, varför förstöra ditt liv med sömnmedicin? Ta nu för allt i världen hjälp av din duktiga faster A-M... Hon har säkert nått förslag på hur du skall göra , och om inte annat kan hon rekomendera dig vidare till nån "naturlig" behandling... Kom igen ..

Ingrid Björkskog sa...

Hej. nej dricker typ 3-4 koppar per dag, Akupunktur har jag funderat på att testa :)

Ingrid Björkskog sa...

Nej, sömnmedicinen var bara ett akut alternativ eftersom jag sovit dåligt flera nätter och behövde några nätter ordentlig sömn, det är inget jag skall fortsätta med. Du behöver ju inte låta så negativ, som om jag sjunkit in i nån sorts sömnpiller beroende, om det fortsätter lika nu när jag inte tar pillerna mer, skall jag prova nåt som du så fint kallar "naturlig" behandling :)

Anonym sa...

Jaa det är verkligen något fint med "naturlig" behandling som många människor borde tänka mera på , men alla har sin rätt och vilja att själv välja sin egen typ av behandlig :)

Anonym sa...

Verkligen, man bara önskar att flera tog vara på möjluheten att slippa äta en massa mediciner hit och dit.. du skriver att du inte är beroende,de föstår jag men iaf så är det långt ifrån bra för din kropp!!

Ingrid Björkskog sa...

Jo. visst är det fint. men nu sover jag bra som bäst, har inte haft nåt problem att somna :)