21 oktober 2013

Allergi

Hej från en utvilad mamma NOT. hehe.

Theo har svårt med eksemen, speciellt på nätterna, han vaknar runt midnatt, och är ledsen några timmar innan han somnar om. Det är jobbigt att se honom må såhär dåligt, och ni som säger prova det ena och det andra, så det är inte lika enkelt som ni tror. OM jag skulle ha svart på vitt att han har någon allergi, skulle jag hålla bort det, SÅKLART, men så är det inte just nu. Vi har tagit blodprov som visade noll allergier, och jag tror det är fel. Vi smörjer morgon och kväll med tjock bassalva, och kortison när det är som värst. Det är endast Lax och ketshup som jag har märkt att han börjar kli sig i ansiktet av, och blir röd. Han har aldrig blivit svullen eller haft andningsvårigheter, och han har nog smakat på det mesta man kan vara allergisk mot. OCH det är många "Atopikare" i vårt släkt, från min pappas sida, jag själv har atopisk hud, men har aldrig haft så mycket eksem som Theo, men vintertid har jag väldigt torra händer och ansikte, och som liten hade jag mycket eksem. Nåja, saken är den att idag var vi till läkare, för nu har jag fått nog, jag lider med Theo, så nu skall vi bara vänta på kallelse på barnpolikliniken, där skall de eventuellt ta pricktest, och jag vet att även det kanske inte visar något, men jag ger inte upp, OM han har allergier så vill vi veta! punkt slut. Så nu hoppas vi på det bästa.

bild från sommaren

5 kommentarer:

Anonym sa...

Har du pröva med att lämna bort E330 (citronsyra) Finns i det mesta, saft, sylt, färdig mat, godis m.m. Många reagerar på det med utslag.

Anonym sa...

Sku precis lämna en kommentar om citronsyran ;) Googla och läs på, t.ex. om citronsyra o allergier. Där står bland annat om att vissa barn reagerar med röda prickar som sedan blir värre som du också beskrev Eliahs exem i ett inlägg. Testa med att hålla bort ALLA livsmedel med citroncyra i o se om de skulle bli bättre. Själv är jag allergiker (försöker med denna metod nu o hoppas jag skulle slippa detta elende) också och vet hur man lider. Bästa salvan för min exem är pantyson, rosa tub som finns på apoteket, fungerar bättre än kortison åt just mig iaf. :) (allergitesten visar inte om man är allergisk mot citroncyra så de e nått man måste utforksa själv. Och de med atopisk hud har också kunnat få hjälp med att lämna bort E ämnet) Hoppas ni får en frisk gosse snart!

Ingrid Björkskog sa...

Tack för tips! Jag har aldrig hört om att man kan vara allergisk mot citronsyra. skall kolla upp det! :)

Anonym sa...

I Risöhäll finns en kvinna som har en maskin och kan testa om han är allergisk för nånting på ett naturligt sätt... Och hon kan verkligen de hon jobbar med!! Tror också de kan vara citronsyra, men de får hon även testat isf....

Anonym sa...

Sök; : http://www.allt2.se/fri-fran-allergi/
Det finns en facebook sida; Fri från allergi genom att utesluta E330. Gå med!