21 juli 2013

Nappfri

Jag måste säga att jag är ganska så förvånad. Theo har ju haft nappen nu VARJE natt sen han föddes, alltså varje gång han skall sova vill han ha nappen. Jag har bävat för den dag vi skall sluta, att han skall skrika och att man skall ge upp och prova igen och igen.
För 2 dagar sen sa jag åt Matti att vi skall "försöka" sluta med nappen nu när han har semester, så igår var det dags. När han skulle sova dagsvilan gav jag ingen napp utan berättade att Theo är stor pojke nu, och att vi ger alla nappar till Eliah som är baby. Han protesterade nog lite, men jag lag hund-gosedjuret dit med honom i sängen, och sa att vovven är också trött och vill sova med Theo osv. OCH vet ni?, han gråt bara lite lite och gick in några varv och sen somnade han. Till natten trodde jag nog det skulle blir värre, men han frågade en gång efter nappen, sen var det ingenting, och han har sovit hela natten UTAN napp!!! Nu har han lagt sig för dagsvilan, och han frågade inte efter nappen :))) NÖJD mamma här kan man lugnt säga. Det gick så smidigt, och nu är storapojken utan napp.

Nästa blir pott-träning!

Inga kommentarer: