03 juni 2013

tecken

Läste en häftig tråd på familjeliv, rubriken löd "Du vet du är förälder när..", så hade många fyllt i olika saker. Jag plockade ut några som jag känner mig igen i.

Du vet du är förälder när..
- Du häller välling/ersättning i kaffefiltret (gjort flera gånger, också andra vägen, kaffe i flaskan)
- Du tycker jobb är fritid
- När man fått 6 timmars sömn och tycker att man är härligt utsövd
- När man fångar upp kräk med handen för att skydda mattan (hör alltid när Eliah behöver spy, och fort dit med handen, haha)
- När man skall på toa på natten och stiger på en legokloss och vill bara rooopa, men måste hålla sig.
- När man hittar nappar och gamla servetter i alla jackfickor och väskor..
- När man tycker att man får egentid när man går på toa.
- När man inte störs av barnskrik i affären, utan tycker synd om barnets föräldrar.

m.m

del gärna med er.. roligt att se vad andra skriver :)

2 kommentarer:

Minna Holmborg sa...

Läste också samma tråd, och skrattade för mig själv. Roligt med folk som "vaggar" kundvagnen i affären, tror det har hänt mig någon gång ;) När Elliot var några månader gammal kunde jag stå med armarna i kors och gunga från sida till sida, när jag pratade med folk. Elliot var inte ens i närheten av mig, haha. :D

Ingrid Björkskog sa...

Ja haha, jag skrattade också för mig själv :) Jag har vaggat tom vagn nån gång, men inte kundvagnen tror jag :)