24 juni 2013

sin mamma lik

Theo är nog lite lik mig som liten på många sätt. Han pratar jättemycket i tidig ålder, han är lite småbusig, han är lite "grov", inte spinkel alltså, han ÄLSKAR vatten.. han skulle bada från morgon till kväll om han skulle få.
Han är försiktig när det gäller vatten, han går inte långt ut, utan leker vi strandkanten. Han provar sig fram, och efter en stund sitter han på rumpan, försöker springa lite så vattnet sprutar. Det är skönt när han är försiktig.

Jag minns när jag var liten så kunde jag vara i vattnet hur länge som helst, även i ganska kallt vatten. Jag är ju uppväxt i Norge och där badade vi mycket i älven, där vattnen är iskallt. När jag var i vattnet trivdes jag som en fisk.. :)



 

Nu har vi ju tur som bor några hundra meter från en jättefin simstrand, och det var där vi var hela förmiddagen. Nu sover Theo och Matti har kvällsjobb. 





Inga kommentarer: