03 april 2013

Onsdag

Usch vad jag kände mig stressad från morgonen idag, Theo var på riktigt retas humör... man får väl vara lite stressad ibland.

Jag var annars till rådgivning med Eliah idag, WOW vad den killen växer. Det är ca. 1½ månad sen förra gången, och då var han 4 månader, vägde 8940g och var 68,3cm lång. Idag, 5½ månader gammal väger han 10,4kg och är 72cm lång. Ja, det är ingen liten kille, men han har ju börjat med fast föda nu också, så snart minskar vi nog på modersmjölk ersättningen. Han är ännu en lika glad och nöjd kille, världens snällaste bebis skulle jag säga. Han orkar ligga på mage rätt så länge, han har haft lite problem med det, antagligen pga. sin tunga kropp, men han är nog starkare nu. Han snurrar runt på golvet, men vänder sig inte ännu. Han kan också knuffa sig bakåt.

Matti jobbar kväll igen, så vi måste hitta på nåt idag, annars får jag fel i huvudet, haha.

10 kommentarer:

Ingrid sa...

Litt av et bøllefrø du har, hehe. Mine gutter har vært så store først i ettårsalderen, og de har også fått flaske ;)

Anonym sa...

ojj de va en stor grabb :) vår dotter är snart 2 år och är ca 10 kg nu :)

Ingrid Björkskog sa...

Ja han e bra stor. Men han e jo lang også ;)

Ingrid Björkskog sa...

Oj. Men hon är ju ganska liten då :)

Ellinor Sofia sa...

Våran kille e ungefär lika stor o blir 6 månader på lördag. Roligt med andra stora killar :)

Ingrid Björkskog sa...

Oj. Så det finns flera stora bebisar? ;) Visst är dom mysiga? :)

Anonym sa...

Han är så söt så!!! Bra då de växer och är frisk :)

/Linda

Ingrid Björkskog sa...

Ja visst är han söt :) gullig och mjuk ;)

Anonym sa...

Vår kille är också nästan lika stor :-) Babysar är mysiga då de är lite runda ;) Min åsikt är att folk måste inte alltid kommentera att "ojj, vilken tjock baby" det är HELT onödig (fast jag vet att de flesta inte säger det för att vara dumma) Har också hört om sådana som blivit ledsna av att alltif få höra "Ojj, va hon/han e liten"!! (Så därför kanske bäst att man e tyst eller bara säger att "ojj, vilken söt baby" ;-) För det är de ju... :D

Ingrid Björkskog sa...

Ja dom är så mysiga. Nej det är inte alltid kul, men jag blir inte ledsen ändå, han är ju rund, men söt. :D