25 april 2013

fint.

Äntligen går veckan mot sitt slut. På söndag blir det konfirmation åt min bror Emil, och det ser vi fram emot, och snart gifter min syster sig. Spännande tider. Idag har det varit full rulle från morgonen. Har städat och hållit på hela dagen. När Matti kom hem for jag iväg till loppis med min syster, vi plockade lite på mitt bord, och det var nog borta en hel del. Sen var det baddags för barnen medan Matti började laga mjöd inför 1.maj, det är första gången han lagar, så vi får se om det lyckas, men det tror jag nog. Så nu när barnen äntligen somnat sitter jag i soffan och tar det lugnt.. huuja vilken fin dag, på samma gång som den varit lite tung.

Nu har vi också fått nya grannar (vi bor ju i parhus) och dom ser riktigt trevliga ut, men det som är negativt är att vi inte förstår varann då dom är stenfinska. Jag och damen som bor där fick nog ändå en trevlig pratstund igår, då hon kan liite svenska och jag ännu liite mindre finska. De har i allfall två söner som vi, och väntar en till i sommar. Trevligt.

Annars, Theos fot, han har inte klagat nåt mer sen jag skrev inlägget om den, men kulan/blåsan är kvar. Hoppas den försvinner, för jag tänker inte visa upp den om han inte klagar nåt mer.

Bara positivt från mig idag :)

1 kommentar:

therese sa...

Han kan ju ha stigit på nån leksak eller slagit i den i något så den blivit sjuk. Tror inte det är något allvarligt om han inte visat några tecken på att ha ont. Blåsor brukar ju ta en stund innan dom försvinner och vissa gör det inte alls om man inte pickar hål på dom. Men kanske den har försvunnit nu :)