10 februari 2013

Söndag

Söndagsmorgon och rätt så bra morgon trots att Eliah vill ta en lika tidig morgon som igår 7.30. Nåja, igår var vi hos svärföräldrarna, där var också Lars, Jennika o. William. Vi var där ganska länge, men det var trevligt. Idag tror jag vi far till mina föräldrars, kanske.

Har inte så mycket att berätta, vi mår bra och lever. Jag ammar inte alls längre och det är jätteskönt, men saknar ändå det mysiga med det. Men vi är i allafall friska allihop, känns som en evighet sen inte någon av oss hade nåt.

Jag har börjat sova mycket bättre nu, kan slappna av om kvällarna och inte tänka på allt som skall göras hit och dit. Det är ju vanligt att småbarnsföräldrar är trötta ofta, så det hör nog till. Trött men lycklig. Jag tycker livet känns helt annorlunda nu än för några månader sen. Jag hanterar vardagen rätt så bra som tvåbarnsmamma, och när jag ser på mina två små kan jag bara inte förstå att dom verkligen är mina, tänk vilken gåva, det finaste jag någonsin fått. Vi är så tacksamma... 

Gud har verkligen hört våra böner och han är med oss.

2 kommentarer:

Ingrid sa...

Så fint å høre at det går bra Ingrid. Husk på at det er NÅ du er midt i livet, DETTE er livet. Årene går utrolig fort og det gjelder å nyte så lenge ungene er små.

Tror nok du er litt lik både meg og bestemor. Jeg og også hun var fæl med å stresse oss opp over ting som ska gjøres/bør gjøres/ burde vært gjort osv. Vi må lære oss å senke skuldrene og slappe litt av og nyte tilværelsen. Vi lever NÅ :)

Ingrid Björkskog sa...

Sant sant. Pröver virkelig å nyte :)