05 februari 2013

När alla sover

Vi har så fina nätter då båda pojkarna sover bra. Eliah vaknar bara för mat några gånger och Theo vaknar då han vill ha nappen. När alla sover sött, även Matti så ligger jag och försöööker slappna av, vill sova,  jag vill liksom inget annat, men jag får ingen ro kroppen, och det blir ju inte bättre då man kollar klockan med jämna mellanrum, och får ångest då den går så snabbt. Jag vill ha ett slut på det här.. då jag äntligen somnar sover jag som en stock, nästan omöjlig att väcka. Någon som känner igen sig, som kan dela med sig av råd eller nåt. Det har varit så nu i en vecka, sen jag hade spysjukan.
Det gör också vardagen jobbigare. Jag har varit så glad och nöjd på sists tiden, och trodde jag var på väg mot ljusare tider, med det går snabbt neråt igen med lite sömn.

7 kommentarer:

Minna Holmborg sa...

Jag hade också sömnproblem en tid efter förlossningen. Jag pratade med dem vid rådgivningen, och en läkare skrev ut mediciner till mig för att hjälpa mig sova. Man kan ta dem fast man ammar, och jag sov faktiskt mycket bättre. Så prata med dem där. :)

Anonym sa...

ha ingen klocka som du kan kolla på... de blir bara värre då !

Therese sa...

Läste nånstans att om man ligger och försöker somna längre än 20 min så blir man bara stressad och det gör det svårare att somna så det är lika bra att stiga upp igen tills man känner sej trött. Eller så kan man ju läsa en bok för då slappnar man ju av och inte tänker på vad klockan är. Annars så har jag läst att fiskleverolja ska hjälpa till så man sover bättre både barn och vuxna. Vi ger det åt år son för att han ska sova bättre och det fungerar riktigt bra :) Kanske ett bättre tips ifall man inte vill äta medicin. Hoppas det löser sej och du får börja sova bättre, vet hur jobbigt det är att ligga och stirra i taket och inte somna.

Ingrid Björkskog sa...

Jo, har nog tänkt en hel del på mediciner, men vill ju helst få det att funka utan :)

Ingrid Björkskog sa...

Jo jag vet, men jag vill bara veta vad klockan är!

Ingrid Björkskog sa...

Ja man blir nog stressad då man inte somnar. Men det hjälper inte att stiga upp, jag kan vara hur trött somhelst men ändå somnar jag inte. Tack:)

Anonym sa...

Finns olika typer av "Gonatt te" kolla typ på hälsoboden.