05 januari 2013

.

Hej på er! Hur har vi det? Ja, Theo har inte varit helt frisk idag, han hade lite stegring på dagen, så vi stannade hemma. By the way, så fick jag ju medicin mot svamp, som Eliah då hade på tungan, vilket gjorde att jag fick sjuka bröstvårtor, och den medicinen har jag tagit snart en vecka, och det är inte alls bättre, vad göra då? hmm,  jag vill vill såå gärna amma, men om det inte blir bättre snart har jag inget val.. det gör sååå ONT att jag gråter när jag ammar. Annars så flyter dagarna på. jag trivs och kidsen trivs. Jag är så glad och lycklig, och inte minst tacksam för att vi har det så bra.

4 kommentarer:

Ingrid sa...

Er det Mycostatin du har brukt. Har hørt fra flere at det ikke hjelper. Det finnes også noe som heter Diflucan (eller lignende) som man kan prøve. Ellers sverger mange til tyttebærsaft (smør på safta fra tyttebærsyltetøyet med q-tips) eller Farris (Vichy). Lykke til, håper det blir bra snart :)

Ingrid Björkskog sa...

Ja d e Mycostatin. Ja tenkte at ä skulle pröve tyttebär om det ikke ble bedre. Takk, håper også det blir bra snart :)

Anonym sa...

Fara till amningspolikliniken i jakobstad, våning 4! Där finns bra och professionell hjälp. Tror man bara behöver ringa och sen behöver man inte vänta som vid jouren. Den är till för alla som ammar, inte endast de som nyligen fött. :)

Ingrid Björkskog sa...

Hej! Var dit idag, men dom visste inte så mycket mer än jag själv visste, men lite hjälp fick jag :)