16 januari 2013

16

Idag är det den 16:de. Eliah är tre månader, Theo 1år och 5 månader, jag 20 år och 11 månader. That's right, vi alla fyller 16:de. Ganska häftigt ändå. PLUS att min storebror Lars fyller 24 år, Grattis!

Just nu är livet härligt när det finns flera möjligheter. Jag har absolut ingenting emot att amma, men den senaste tiden har bara varit jobbigt, och jag har varit så trött och sur på mina bröst som inte alls vill funka. Nu har jag börjat med modersmjölkersättning, och kommer att fortsätta med det. Dom första flaskorna Eliah fick kände jag mig som en dålig mamma som inte kan amma, men det är ju inte mitt fel, och fastän man inte ammar är man ingen dålig mamma, men det kan kännas så, och det känns lite så ibland, men jag mår iallafall bättre då jag inte behöver amma då det gör så ont.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Du skall absolut inte känna dig som en sämre mamma bara för att du ger ersättning. Jag tycker att du har varit jätteduktig som har orkat så här länge fastän det inte riktigt har fungerat. Jag helammade i bara 1 vecka och delammade tills sonen var 2 månader... Det är bara skönt att ge flaskan!

Anonym sa...

Man är inte en dålig mamma fast man inte ammar. Går de inte så går de inte. Lycka till med flaskan :)

Anonym sa...

syns ikke heller man e no dåligere mor forde om man ikke amme. Ä amma i 1,5 uka å pumpa i 2mnd å etter d fikk han bare erstattning. Selfölgeli e det jo bäst for beibien men ikke for enhver pris. går det ikke så går det ikke. Det e jo litt styr me de flaskan men det e også masse fordela me å ge flaska :) / Linda S

Jenny sa...

Ä syns heller man e en dåligere mor forde om man ikke amme. Ä slutta jo allerede på BB fårr da klarte ä ikke mere å ho har d like fint fårde :P men rägn med att du kan få nån spydie kommentara fra andre folk men ikke bry däi om däm fårr det viktigste e att mamman har d fint fårr da har ongen åsså d fint :D

Ingrid Björkskog sa...

Nej jag vet det. Man är inte sämre för att man inte ammar, men jag är van med dendär närheten och det mysiga med amningen, plus att det är så mycket fördelar då ma inte behöver tänka på om man har maten med eller inte och på natten behöver man inte gå upp och värma flaskan m.m. men går det inte då går det inte, och jag ser absolut inte ned på flasmatande mammor, men det känns bara så ovant :)

Ingrid Björkskog sa...

Nej det är man inte. Tack! :)

Ingrid Björkskog sa...

Neida, man e jo ikke det, men d kjennes litt rart. Amminga funka så bra med Theo, så va litt uventa det här. Jo d finns nåk fordela med å ge flaska også :)

Ingrid Björkskog sa...

Ja vet jo d at du slutta. Men som ä skrev til Linda så va d ikke d ä venta mäj etter at d funka så bra hele veien med Theo. Jaa spydie kommentara bryr ä mäj ikke i, d e bare folk som har lite og gjöre ; D