07 november 2012

Sjuk mage

Dom senaste dagarna har Eliah haft riktigt sjuk mage. På förmiddagarna har han inte sovit alls. Några kort korta snuttar kanske. Jag har masserat en massa. Men inatt var det värst, från klockan 4-8 skrek han nästan hela tiden.. massage hjälpte inte. inte enns en liten prutt kom det.. men på morgonen kom äntligen ett stort paket i blöjan. Vilken lättnad för både mamma och son. Vi började med Rela droppar  idag och hoppas dom fungerar. Vi köpte även en annan sorts d-droppor från apoteket som inte skall ge sjuk mage. Och jag skall vara oerhört försiktig med vad jag äter. Det är så synd om den lille. Gör ont i mig när han har ont. hjärtat.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! När min bebis var liten så hade hon jätte-besvärligt med magen den första tiden. Hon kunde gråta flera timmar varje kväll, allt tills hon bajsade. Jag försökte med vattenbaserade D-vit., cuplaton, rela, att inte själv äta ngt som hon skulle reagera på...osv... men inget hjälpte. När hon var 2 månader gammal testade jag att ge mjölkersättning åt henne en kväll och den kvällen var det mycket bättre. Provade då helt lämna bort amningen och i samma ögonblick var hennes magplågort som bortblåsta. Jag vet att amningen är viktig, men inte till vilket pris som helst. En liten bebis skall inte behöva ha ont i magen om man kan förhindra det på nåt sätt. Nu behöver ju inte detta betyda att det är samma sak med dig och din bebis. Men om ni inte får nå ordning med hans mage så kanske det vore värt att prova ha ett uppehåll med amningen. hoppas det löser sig för er!

Anonym sa...

han reagerar nog på nått du äter!

Ingrid Björkskog sa...

Jag kommer inte att sluta amma så länge det fungerar bra. Det är nog inte därför han har sjuk mage. Tack för tips och stöd!

Ingrid Björkskog sa...

Det kan hända, därför skall jag vara försiktig med vad jag äter.