26 november 2012

Måndag

Nu är det en ny vecka, och vi kommer att ha fullt upp med bakning och fixas till dopet som är nu på söndag. Vi skall ha dubbeldop med Theo och Eliahs kusin William, och det blir säkert kul. Vi skall också bli faddrar till William och det är ju extra trevligt.

Idag var jag och Eliah hos mina föräldrar, och medan jag satt där och smuttade på kaffet, kom jag på att det är FÖRSTA gången jag är där UTAN Theo sen han FÖDDES.. alltså jag har inte hälsat på där ensam utan Theo, men jag njöt iallafall. Jag har också tänkt mycket på en sak, jag nästan inte förstå varför jag tyckte det var "jobbigt" eller vad man nu skall säga, "stressigt" att bara ha Theo när han var bebis. En baby är så lättskött tycker jag, om man tänker på Theo som är i den åldern då man skall röra ALLT och göra ALLT man inte får, och man får springa efter hela tiden och vara rädd så han inte skadar sig osv.

Han har ju börjat klättra upp på allt nu.. han skall upp upp upp. på bordet, stolen, trappan, lådor, hyllan, sängen, soffan.. JA på alla ställen man kan klättra upp.. så då är ju Eliah mycket mera lättskött just nu.

Och till nåt annat. Jag skrev ju för några dagar sen att Theo inte vilar på dagen mer, och det har han inte gjort sen dess, förutom idag, och det var nog för att vi väckte honom tidigare på morgonen.. så jaa!

Imorgon blir det 1-års fotografering, är lite orolig för hur det skall gå att få vildingen att sitta still, vi får väl göra ett försök :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Söta!! :) hörs så känd ut d där med röra på allt. Det är bara början:). Eller beror om barnet men våran pojke är tre år och testar hela tiden. och det värsta att han inte hör på nej. Bara skrattar... Och nån gång måste man bara skratta med han.. :). Dom hittar på så mycket konstigt! Tycker om bloggen din!:):)