09 november 2012

Det går

Allt funkar och ordnar sig. Ingen skillnad hur trött man är, och utan energi så GÅR DET ändå att vara mamma. I allafall på dagtid funkar det fint, då skall man ju ändå vara vaken, men natten till idag var som en mardrömsnatt. Oskämtat har jag sovit kanske 1-1½ timme SAMMANLAGT. Men det är sånt man får ta.

Jag har bland annat lugnat ner mig med att allt måste vara ordning och reda, och bara en massa rena kläder och inga smutsiga.. osv osv. FÖR det går helt enkelt inte med två små.. det funkar inte. Jag tar gärna emot tips på hur ni gör för att vardagen skall fungera. Är ni sportiga mammor som orkar ut på långpromenader varje dag, lagar ni mat i över en timme varje dag osv.
Hur gör ni med städningen? Dammsugar ni som jag flera gånger veckan och städar ordentligt 1 gång i veckan eller?

Jamen. på nåt sätt måste det ju gå. Har ni alls egentid? Det har inte jag. tadaa!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tillåt kaoset en tid ännu tids nog kommer mera rutiner när gossen växer till sig. :) Av erfarenhet kan jag säga att de på ett sätt är en ganska jobbig tid du befinner dig i nu för när barnen tupplurar borde man hinna uträtta hushållssysslor men samtidigt borde man vila för att återhämta sig. Jag brukar inte göra mycket annat än sköta barnen på dagarna den första tiden, sen när gubben är hemma om kvällen då satsar vi mera på hushållssysslor. Ett tips är att göra storkok när gubben är hem typ kalops, köttbullar och sånt och frysa in enkelt att ta fram o värma upp nån dag. Ett annat tips angående matlagningen som jag gör är att jag gör nästan all mat i ugn snabbt o behändigt att inte behöva stå och passa köttbullar eller fiskpinnar från att brännas i stekpannan ;)en låång kommentar men LYCKA TILL DU ÄR EN DUKTIG MAMMA!!/"trebarnsmor"

Anonym sa...

Prioritera barn och sömn, det går att äta färdig mat, det går att städa varannan vecka och kasta allt som inte ska vara framme i nått skåp, sen kan man fara ut när man orkar och dricka mängder med kaffe. Ha inte för stora krav på dej, och njut så länge de är små, det är trots allt en så kort tid. Ha det bra ! :)