31 oktober 2012

Stackaren

Lillen har haft sjuk mage hela natten och dagen idag, han får liksom ingen ro att sova, och gnyr och vänder på sig. Han gråter plötsliga hjärtskärande gråt och man tycker bara så synd om honom. Har masserat magen och det kom ut en del pruttar och bajs, och nu är han lugnare och har somnat. Jag lider verkligen med dom som har kolik barn, det kan ju inte finnas nåt jobbigare än att höra sin lilla bebis gråta och gråta, och man kan  inget göra. Hoppas och ber att Eliah inte får kolik.. för det tror jag inte jag skulle orka med.

sötnosen igår, 2 veckor gammal


14 kommentarer:

Anonym sa...

bebisar kan få magknip av något dom inte tål, dvs något som du har ätit.

Therese sa...

om ni börjat med d-vitamin dropparna som man får från rådgivningen så kan vissa barn få magknip av dom också

Anonym sa...

väntar på en förlossningsberättelse... :)

Minna sa...

Om ni ger rådgivingen d-vitamin - kast bort e. Köp iställi Jekovit från apoteki, he får de int sjuk maga åv. O så kan de o få sjuk maga om man iter citrusfrukt, äppel, chokla... Kanske du vet rej, men lista nu upp e iaf :)

Anonym sa...

Rela droppar eller Cuplaton hjälpa mot magknip!

Ingrid Björkskog sa...

jo jag vet. är därför försiktig med vad jag äter.

Ingrid Björkskog sa...

vi har inte börjst ännu.

Ingrid Björkskog sa...

ere så att di e betär? jo. jag vet ungefär va di får sjukan maga åv :)

Ingrid Björkskog sa...

ok. tack :)

Minna sa...

Jo he e mang som sejr att båne böri skrik o gråt åv döm :/ he va sama fö Elliot

Josefina Paananen sa...

Nått som fungera för oss var att jag drack minst 3 glas gefilus/dag och åt mjölksyretabletter. De dagar ja gjorde de fick vi sova på natten o de dagar jag inte gjorde de fick vi vaka. Tydligen går de via mjölken när man ammar o babyn får de goda bakterierna i sig. Såg faktist också vid minimani för en tid sen vid vitaminhyllan att de fanns gefilus droppar för barn dock minns jag inte från vilken ålder de va..Men kanske värt ett försök med drickandet o tabletterna :)

Ingrid Björkskog sa...

okei. kanski man sku prov he iställi :)

Ingrid Björkskog sa...

okej. tack för tips :)

Anonym sa...

du borde kolla upp med nån barnmorska eller nån som vet om han har rätt suggrepp när du ammar han. de har jag hört att e de största felet om de har magknip. att de sväljer luft eller äter snabbt eller har lite fel teknik..de har ju en ammningsklinik i jakobstad som man kan åka till om man har nå problem med bröstinflammatin,ammningen m.m..