29 oktober 2012

Again?? why

Varför är jag (mina bröst) så känsliga då jag ammar. Nu har jag drabbats av inflammation igeen. Det hände tre ggr första månaden då jag ammade Theo. Det kan inte finnas nåt som är jobbigare?! man är helt dö och slut och måste ändå springa och lägga varma omslag hela tiden, och amma och sen pumpa.. som jag sa åt Matti så skulle jag hellre gå genom en förlossning på nytt. Som tur har jag ju Matti hemma, annars skulle det aldriig gå runt. Neej.. alla ammande kvinnor. SKÖT OM ERA BRÖST ORDENTLIGT..

8 kommentarer:

Minna sa...

Med N hade jag 3 första månaderna 7 ggr brödtinflammation. Men när vi klippte tungbandet så slapp han att tömma brösten ordentligt. Så kolla med rdg om hans tungband är för kort. Hoppas det löser sig :)

Anonym sa...

Jag brukar sy små fickor av en klut som jag sen lade något som heter fetvadd inuti. Vet inte om det finns här i landet, men jag brukar köpa det i Sverige . Et brukar jag ha första tiden speciellt om jag fr utanför dörren. /flerbarnsmor

Ingrid sa...

Har du ull ammeinnlegg? Dem e superbra! Holder brystene varme, når du lekker melk blir det ikke kaldt og vått. Om du ikke har tror jeg at jeg har et par ubrukte liggende som jeg kan sende tl deg om du vil. Pass på å tømme ordentlig, det beste er om Eliah klarer å tømme, men må du så bruk pumpe. Ellers viktig å holde seg varm på hender og føtter i tillegg til brystene. Bruk febernedsettende/smertestillende. mammaen din har nok også mange gode råd. Lykke til og god bedring <3

Ingrid Björkskog sa...

Ooj 7 gånger. På läkargranskningen då vi sku hem från bb sa dom nånting om kort tungband. men man vill ju inte klippa i en bebis mun? :/

Ingrid Björkskog sa...

Tack för tips!:)

Ingrid Björkskog sa...

Ja ä har ullammeinlegg. Man får kjöpe fra BB. Har prata med mamma. Har også tadd pa.adol. Ja ä må jo tömme ordentlig. Tack <3

Minna sa...

Det var svärmor som märkte problemet och bokade tid till 5:an men jag kan säga att jag grät som en gris tills vi hade det gjort. Jag tyckte det var så grymt. Värst tyckte jag var att det var jag som förde dit honom. N fick sockerbedövning och hade inte reagerat på klippet och tungan var läkt redan nästa dag. Fick själv inte vara med men som tur var svärmor med honom. Läkarna rekommenderade nog att N skulle klippas annars skulle han börja läspa och desto längre man väntar alltså desto gamlare barnen blir desto troligare är det att det växer tillbaka. För äldre barn vågar inte röra på tungan efteråt. Det är svårt att veta om man gör rätt eller fel. Hoppas det ordnar sig :)

Ingrid Björkskog sa...

okej. men hoppas det inte är så kort att det behöver klippas. usch vad hemskt det låter :/