18 september 2012

Sonen

De 3-4 senaste dagarna har inte Theo varit sig själv. Han gråter för minsta lilla sak och vill inte äta, man måste nästan tvinga i honom, men han äter om han får se youtube-klipp på samma gång. Jag vill INTE laga det till en vana, men just nu har jag ingen överlopps energi, så det får bli så nu en stund. Han vill också ha nappen hela tiden, vilket han inte får. Jag hoppas det bara är tänderna som bråkar och inte nåt annat som är på gång. Hoppas det blir bättre snart, för det är faktiskt jobbigt. Matti är ALDRIG hemma och jag sitter här själv. Ingen att prata med heller så jag får fel i huvudet. Njaa, kanske inte.

Lite mer- Theo sover också jättedåligt. Han vaknar MÅÅNGA gånger på natten, och jag har inte så lätt för att somna om, och på dagen är det lika, så jag hinner inte vila.

Det var lite från mig som det känns just nu.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Dom brukar ju säga att om barn har mycket på gång så sover dom dåligt och så. Och Theo har väl nyss lärt sig gå så det är säkert spännande och kanske därför han sover så dåligt? Annars brukar ju barn också kunna känna av ifall föräldrarna mår dåligt eller känner sig stressade.

Ingrid Björkskog sa...

Det har jag aldrig hört, men kanske det stämmer. Jag har också varit ganska stressad på sista tiden, nu när vi har bygget och packning på gång, men jag försöker ju att dölja det för Theo och hålla mig lugn, men visst kan han påverkas av det.

Anonym sa...

varför är det så bråttom att sluta med nappen? han böver också ha nåt att "gosa" med sedan när baby kommer, spesiellt om baby använder nappen

Ingrid Björkskog sa...

Jag har inte tänkt sluta ännu, men han behöver ju inte gå med nappen i mun hela dagen. Utan jag försöker begränsa det till när han sover, är trött eller riktigt ledsen. Det påverkar ju som alla vet TÄNDERNA om man använder den hela tiden, som Theo gärna vill. Har tänkt sluta innan han fyller 2 år, och det är ju en stund kvar :)

Anonym sa...

om det är tänderna som bråkar kan man Smöra lite flytande värkmedicin på tandköttet..

Ingrid Björkskog sa...

jo. det gör jag redan ;)