19 september 2012

Protein och leukocyter

Kom just från rådgivning, och det vanliga urinprovet som alltid har varit bra och bakteriefritt visade nu att urinet innehåller protein och leukocyter. Jag läste på nåt ställe att det är vanligt med lite protein mot slutet, så hoppas det inte är nån början till havandeskapsförgiftning. Skall iaf till labben i morgon med urin som skall odlas, och jag hamnar säkert på en antibiotikakur.

Jag är ju ganska dramatisk av mig och tänker det värsta, men jaa. Man kan ju hoppas iallafall.
Annars var allt bra med lilleman och mig.

Jag är lite osäker på när BF är på riktigt. Okej, det står 11.oktober på moderskapskortet, men det som blev skickad in till BB står det 13.oktober ?? På måndag när jag var på UL sa dom att jag var i vecka 36+4, enligt mig skulle det vara 36+3, om jag har BF 11.10. Och idag på rådgivning sa som vecka 36+6.

Så enligt UL och rådgivning så har jag BF 10.10 om man räknar 40 veckor framåt som man skall.. FÖRVIRRAD??

2 kommentarer:

Ingrid sa...

Du har sannsynligvis ikke svangerskapsforgiftning selv om du skilte ut proteiner (var det mye?). Men du kan ha UVI siden det var leukocytter. En mulighet er også at prøven var forurenset siden du nå nærmer deg fødsel (mer utflod etc). Men du får se hva resultatet blir når du leverer på lab.

Når det gjelder termin flytter vi aldri termin etter ultralyden tatt i uke 18-19. Babyene vokser i egen takt etter det, og det er umulig å si eksakt hvor "gamle" de er. Så ikke bry deg om alle disse tallene. I Norge er man forresten 40+2 på termindagen, ikke 40 blank.

Spennende tider, du nærmer deg nok fødsel :)

Ingrid Björkskog sa...

Ja. Så jeg trenger ikke og väre så urolig?! Trur ikke det var mye, men får jo svar snart så.

Babyen kommer jo når den vill, så det er ikke så nöye, men man blir jo litt fårvirret ;)