06 september 2012

hur jag mår

Var till rådgivning idag. Nästan allt såg bra ut, förutom mitt låga blodtryck och HB som sjunkt igen, och min höga puls. Men det viktigaste är att lillebror mår bra och lever, och allt var fint med honom. Hon kunde inte säga säkert hur han låg, men hon gissade på att han hade svängt sig färdigt då hon fick så bra hjärtljud lågt ner.

Jag börjar känna mig klar nu, det börjar bli ganska tungt, med enkla vardagssysslor också. Som t.ex hänga kläder, tvätta golvet, plocka upp saker från golvet, för att inte tala om när man sitter ner och leker och sen skall stiga upp, AJJ den foglossningen är inget kul. Det är allra värst på morgonen när man stiger upp, och jag har flera gånger fått vara rädd för att inte tappa Theo i golvet då det plötsligt liksom sticker till och jag nästan viker mig dubbelt. Att kippa ut badvattnet från badbaljan kan jag bara glömma, det får Matti fixa, eller lyfta in vagnen i bilen.. inte en chans. MEN jag står ut för lillens skull, för Theos skull och även för Mattis skull. Skulle jag vara riktig gnällig och inte göra saker trots smärtan skulle vi ALDRIG få lägenheten klar i tid. Så en liten applåd åt mig själv.. haha.

bild från förra veckan

Inga kommentarer: