21 september 2012

fredag

sjukt vad dagarna går snabbt. Idag går jag in i vecka 38. Nu räknas jag som fullgången och bebis kan i princip komma när som helst, men jag tror nog det dröjer en stund ännu.

Annars så har vi börjat fundera om Theo på riktigt har nåt fel, alltså ont pä nåt ställe eller mår dåligt. Jag kan inte tro att det är normalt att gnälla från.morgon till kväll. Jag överdriver inte, utan det är konstigt nog sant. Han är aldrig nöjd mer, korta stunder kan han vara lite glad. Mitt mammahjärta blöder, det är så tungt och se honom så här. Plus att han ännu kastar upp varje dag, det har liksom inte slutat sen han var liten bebis.. Alltså det är inte stora mängder, men ändå. Vi måste kanske göra nåt åt det här snart.. iag kolla om nåt är fel..

9 kommentarer:

Anonym sa...

Om du känner på att det är nånting som är fel med Theo så skulle jag kålla upp det. Det är aldrig onödigt fast han skulle int ha nånting men de hjälper åt din ro minnståne. Hoppas han börjar må bra!

Anonym sa...

Kanske han har fått nån allergi eller något som stör honom på något sätt? Finns ju många allergier som man inte märker på en gång eftersom dom inte ger utslag eller man blir dålig i magen eller så. Men du skriver ju att han kräks dagligen så något med magen kan det ju lätt hända att det är då?

Ingrid sa...

Cøliaki? Diabetes? Melkeallergi?

Anonym sa...

Min dotter var extremt gnällig ett par veckor vid ett års ålder. Gnäll hela dagarna. Var inte intresserad av leksaker o skulle bara vara i famnen. Men det var bara 2 tänder som var på kommande. Trodde aldrig att det kunde vara så jobbigt med tänderna! Men om det känns för dig som att nåt är fel med theo skall du nog kolla upp det.

Ingrid Björkskog sa...

Tackar så mycket för era svar. Jag tror att det kan vara tänderna, idag då jag skulle borsta tanden uppe i mun började han störtgråta som om det gjorde ont. om ingen tand kommer upp snart blir det att fara och kolla :/

Anonym sa...

Har ni någongång känt hur fruktansvärt ont man kan ha med när man får dom där tänderna längst bak? (visdomständerna) Så Jag kan verkligen förstå att det gör ont när barn får sina tänder.. Stackrarna, å det kan ju hålla på så länge man kan ju ha ont i flera dagar!! :s Hoppas han kryar på sig, eller om det är tänderna att dom spricker upp så han slipper ha ont! :)

Ingrid Björkskog sa...

jo jag vet att det gör jätteont och jag lidrr med honom. Hoppas dom spricker ut snart :)

Amanda sa...

Hur är det med reflux? Jag vet inget om det men om han spyr mycket så kanske det kan ha något sammanhang? äter han bra? de flesta med reflux brukar väl äta lite dåligt. Jag vet som sagt väldigt lite om reflux men du kan ju läsa på nätet och se ifall symptomen stämmer. Hoppas att han snart blir en gladare pojke :)

Ingrid Björkskog sa...

Nog äter han ganska bra skulle jag säga, och det är inte alltid efter ett måltid han spyr. Kan ju kolla upp det ändå :)