15 september 2012

Förbereder

Igår hade jag ganska så mycket förvärkar, hela kvällen. Men inte nån farligt sjuka. Det är väl vanligt att man har det, har jag fått för mig. Det förbereder inför förlossningen? Har jag rätt?
Nu i nuläget har jag också lite fram och tillbaka, och som jag sa så är dom inte alls nåt speciellt sjuka. Så nu tänker vi inte mer på det och tar dagen som den kommer.


Till nåt helt annat - Igår fick jag en kommentar som jag inte gillade riktigt. En onödig kommentar på en blogg. Men ja. Den löd så:

Anonym: "Låter som du har ett jobbigt liv"

Hmm, ja. Man behöver inte svara om man inte vill, det är ingen fråga. Men jag tyckte inte det var en rolig kommentar. VISST är det jobbigt ibland, och det här är min blogg OCH jag som skriver, och jag skriver gärna ibland om det är jobbigt, jag tycker det är skönt att skriva av sig lite. Ibland kan man faktiskt överdriva lite, om man skriver just i det läget man har det som värst, och sen ångrar man sig, för det var ju inte så hemskt. Men ja. Jag tycker om mitt liv just nu. En UNDERBAR man som jag älskar av hela mitt hjärta, och världens finaste son, plus en till på väg. Då får man känna sig lycklig och nöjd, och det är jag ÖVERLAG. Vissa dagar är inte alltid så sköna och kula, men överlag så är inte mitt liv ALLS jobbigt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Om man aldrig har det jobbigt i livet vad har man för liv då? Det finns väl ingen som aldrig har dåliga dagar och känner sig lite nere. Och gör man aldrig det då kan man inte ha mycket till liv i mina ögon för jag har då aldrig träffat något som skulle tycka att livet är underbart varje dag isåfall blundar man för verkligheten väldigt ofta.
Jag tycker ditt liv låter som ett vanligt liv en småbarnsmamma har :)

Ingrid Björkskog sa...

Jag håller med dig. Jag har ett bra liv, men det finns jobbiga dagar :)

Cissi sa...

Ta bort så man int kan kommenter anonymt,har man naa man vill säg kan man lägg namn under...

Anonym sa...

Det som jag gillar med denna blogg är att ingrid skriver om vardagen precis som den är utan att försköna. Jag är så otroligt trött på bloggar där bloggaren skriver så att det ska låta som att hon/han har ett perfekt liv! Bloggare som skriver om hur mycket de bakar, städar, leker med barnen, , inreder, umgås med kompisar etc. etc..BLÄÄÄÄÄ!!!! UNdrar hur dessa bloggare egentligen har det?! INgrid verkar ju åtminstone ha ett normalt småbarnsliv med dess tillhörande bekymmer och glädjeämnen :)