01 september 2012

Det positiva

Jag fick en kommentar igår som fick mig att fundera lite. Hon tyckte att jag inte skriver så mycket positivt om föräldrarollen. När jag skriver ett blogginlägg så skriver jag hur jag har det och hur dagen har varit. Jag tar självklart inte med allt eftersom ganska mycket av mitt liv är PRIVAT.

Om jag har haft en lite sämre dag så kan jag skriva det, det betyder inte att hela dagen har varit dålig. Varje dag är också härlig på sitt sett. Varje dag jag får dela med min son och man är värdefull, för man vet aldrig hur morgondagen är eller vad som kan hända, man skall verkligen ta vara på tiden man får med sina nära och kära.

Okej, det kanske spårade ut lite nu. DET jag vill komma fram till är att det finns så mycket positivt med att vara förälder. Tänk vad underbart att få följa en liten krabats utveckling varje dag, sen honom skratta sitt första skratt, och se honom få sin första tand, och se honom ta sina första vingliga steg. Tänk vad härligt att få känna hur mycket ditt barn älskar dig, och vill till mamma eller pappa när han är ledsen. Ingen annan är lika bra. Det är så härligt att höra när dom säger sina första ord, och babblar en massa som man inte förstår, men dom tror att du förstår.
Det är så härligt att få pussa sitt barn godnatt och be en aftonbön. Och bara vara där för sitt barn.

Det FINNS så mycket mer att skriva som är positivt, och det vinner lätt över det negativa. Jag skulle ALDRIG byta bort min son, han är verkligen det finaste.















Inga kommentarer: