24 augusti 2012

Tidigt i säng

Jag blir ganska trött av att stiga upp 6-7 varje dag då jag somnar runt klockan 00-01, och Theo vaknar ca. 4 gånger varje natt och skall ha nappen. Plus att jag är ensam med Theo så gott som 24/7 och allt i hemmet skall skötas och städas, och jag ser inte framemot fredagar då jag har städdäg. Jag har en hemsk foglossning som blev så hemskt den här veckan och det håller i sig kan jag säga, det är inte så lätt att slippa ur sängen på morgonen. Då jag har sovit är det som värst, kan knappt röra mig.. BOKSTAVLIGEN. Ja då var det ju det att man skall fara tidigt i säng så orkar man. Jodå, kan nog gå redan 20-21 och lägga mig, men somna . HAHA.. det går bara inte. Där ligger jag flera timmar och vrider på mig alla vägar. Då jag ligger på högra sidan sparkar baby för fullt, eftersom jag ligger lite "på" honom på nåt sätt, och på vänstra sidan får jag så ryggvärk, på magen kan ja ju inte ligga, och ryggen går ABSOLUT inte. Jaa käämpa nu några veckor, så blir det bättre.. Då skall jag minsann ligga på mage dygnet runt, och den här hemska foglossningen kan ta sina väskor och resa lååångt bort.

4 kommentarer:

Anonymous sa...

Om du har sådär jobbigt så skall du inte städa! Låt någon annan göra det åt dig eller skippa det helt. Det är ju inte alltid bra för barnet heller att man kämpar på... Man skall göra det man mår bra av! När jag själv var gravid med tredje barnet och hade foglossning så satt jag bara på soffan eller låg(förutom då jag lagade mat eller skötte barnen) allt annat fick vänta!

Ingrid sa...

Jag kan inte låta bli att städa, eftersom jag hatar när det är skitigt. Råddigt får det vara, med leksaker och så, men inte smutsigt. Så jag tvingar och pressar mig själv, men orkar ju inte ta så världens noggrant. Sen kan jag slappna av :)

Anonymous sa...

men he sku ju kuna va en idé att int städa allt på fredan, utan att dejl upp i på hejla viko så blir int i så myki på ejn gang :)

Ingrid sa...

jo. he kan händ. men tå måst ja jö naa varinda dag :D haha