29 augusti 2012

The feeling

Igår kväll gick det en konstig, pirrig känsla genom hela kroppen. Jag låg där i sängen och tänkte på hur länge det var kvar av grav. och plötsligt förstod jag, att om ENDAST 3 veckor kan knytet komma när som helst, eller han kan ju komma redan nu om han så behagar. 3 veckor i min vardag och mitt liv går så sjuuukt snabbt, så jag förstår inte alls hur vi skall hinna med. Jag tror inte vi har hunnit flytta innan han kommer, på riktigt. Isåfall måste jag gå över tiden, och DET vill jag inte.

Det låter kanske konstigt att jag inte förr har tänkt på hur länge det är kvar, men ju mer jag tänkte på det, så blev det mer verkligt. Jag har liksom bara VARIT gravid, och väntat på att bygget skall bli färdig, jag har liksom inte tänkt på att för varje dag som går är vi en dag närmare att bli tvåbarns förädrar. WOOw! Och jag är lite nervös för förlossningen, men det går säkert helt fint, som förra gången.

Inga kommentarer: