31 augusti 2012

Otillräcklig

Hur mycket jag än gör på dagarna så känner jag mig otillräcklig. Vet inte hur ni reagerar på mitt inlägg men jag behöver få skriva av mig lite. Jag ligger nu i sängen och kan inte somna, men det enda jag vill på dagarna är just sova. Jag har nu varit mamma i ett år och känner mig inte som en duktig mamma. Jag är helt utan motivatin när det gäller att leka och vara ute med Theo. Jag älskar att vara med honom och saknar honom efter endast några timmar. Jag är så gott som aldrig borta från honom. Kanske 1-2 timmar i veckan. MAX. Det jag funderar på mest är om det är normalt att vara utan motivation? Vad gör ni när ni bara inte orkar? Jaa. Jag vet inte riktigt vad jag vill ha sagt. Men en sak är säkert, jag älskar absolut min son från hjärtat och tackar Gud för att vi fått en sån frisk och fin son. Men man kan ju inte orka alla dagar, eller?  jag ber varje dag om ny kraft att orka.. Och jag vill vara där för honom, jag vill vara en glad mamma som orkar leka och göra saker. Jag vill så innerligt mycket.. Jag älskar dig Theo.. Nu och för alltid.



5 kommentarer:

Anonym sa...

du är nog en bra mamma ändå :) du bryr dig om Theo och det är det som räknas :)

Ingrid Björkskog sa...

Dina ord värmer. Tack! :)

Cissi sa...

Ingen mamma orkar alla dagar men älskar sitt barn endå :)

Sofia sa...

jag tycker du verkar vara en jätteduktig mamma! :)alla föräldrar har nog såna dagar då man tycker att man inte räcker till. :)

Ingrid Björkskog sa...

Cissi: Jo det är sant :)
Sofia: Tack snälla du :)