10 augusti 2012

oj vad du har blivit stor..

.. Jo tack, jag vet.

Det är inte ALLTID så kul när någon är så fascinerad över hur stor jag har blivit. Det är klart att det inte är samma sak som att säga det till en som inte är gravid, det gör man ju inte. Men det känns lite, jaa, inte kul. Jag går ju varje dag och är arg över hur fet jag ser ut, och bara väntar på att få börja träna bort fläsket, så jaa, jag blir inte alltid så glad när jag får höra att jag är så stor. Jag menar inget dumt mot ni som har sagt/säger så, ni har ju ingen aning om hur jag känner, jag har själv sagt det till gravida kvinnor, utan att veta själv hur det känns, och vissa kanske tycker det är kul. Det är ju kul att få höra t.ex. "Vad gullig mage du har" eller "se vilken fin mage".. ni kanske fattar.

Går iallafall in i vecka 32 idag, och nu återstår ca.8-9 veckor. WOOW!

10 kommentarer:

Anonymous sa...

Tycker du har en riktigt fin gravidmage :) Minns själv hur jobbigt det kändes att de hur siffrorna ändrade på vågen varje gång man var till rådgviningen, inte alls kul! Kände mig väldigt tjock och ful men man vet ju att det är för att man är gravid och för att bebisen ska må bra och så som man går upp.Men det känns ändå väldigt jobbigt om man inte är van att väga "mycket" och sen går upp 20kg på några månader och det känns som att dom aldrig kommer försvinna och man aldrig kommer känna sig smal igen. Men kämpa på! Du ser riktigt fin ut med din mage! :)

Linda sa...

vet akkurat kossn det där föles. Har også värt stor me bägge ongan å har fådd massa kommentara. Det va en som sa til meg engang: "åå du har nu ikke länge igjän". Å da hadde ä enda 8 uka igjän så d va ikke arti å höre. Spesielt når man sjöl föle seg som en flodhest.

Jannike sa...

Ja tycker att din mage e världens finast å sötast! Kan bra va att ja ha sagt e på he sätte du int gillar men de ha aldrig vari nå illa menat. Jag tycker bara att du e så fin =) å ja väntar så tills lillen kommer ut <3

Ingrid sa...

Jag visst är det jobbigt, med det är nog värt det på samma gång. Kul att du tycker jag har fin mage, tackar :D

Ingrid sa...

Ja d e ikke nåkka arti. Nån blir nästn sjokka når ä sir att ä har ca.8 uka igjen. Så ja!

Ingrid sa...

Tack Jannike. Jag mena int na dumt med he jag heldär, va sku folk kuna veta hur man känder, speciellt om man int har vari gravid sjölv :) Jag väntar å tills han kommer :) <3

Jennika sa...

föstar ho du känder, ja känder me sjölv som liiti valross ibland å tå har ja ju liiti minde maga å sku nan säg man har stor maga sku man ju nästan vila smock till döm! Ja tycker din maga e söt & int alls att du e stor, he e ju bara lillens "husi" :))

Ingrid sa...

Tack Jennika. Jag tycker tiin maga e rikti gullu å int alls na stor. :)

Jenny sa...

Vet akkorat kossn d där e..allesammen stirre sånn på magen å sir ååh du har nu ikke länge ijänn men så har man enda 8 uka ijänn..syns folk kan tänke litt länger åså träng däm jo ikke å glo såm däm sku fådd betalt fårr d..

Ingrid sa...

Japp. sånn e d. ikke så koselig :/