11 augusti 2012

BB-väska

Förra gången packade jag väskan ca. 3 veckor före BF, och det var riktigt lagom eftersom den behövdes 2 veckor före BF. Idag är det exakt 2 månader till BF, och jag funderar på att packa snart eftersom vi har så mycket med bygget och flytt m.m så allt kommer att komma på en gång. Tycker ni det är alltför tidigt? Jag tycker det är skönt att ha undan det, så är det bara att åka in sen.

Men vaad skall man packa riktigt. Ge några tips! Jag har en tendens att packa FÖR mycket av ALLT!

edit: Här i Finland behöver man inte ha egna kläder på BB, inte åt babyn eller mamman. Egna underkläder kan man ta ifall man inte vill använda sjukhusets kläder.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag packade min bb väska 5min innan vi for in. det är ju endå inte så mycket man ska ha med eftersom man får låna kläder från sjukhuset. Toalettväskan är väl viktigast men den kan du ju endå inte packa ennu. kläderna som baby ska ha på när ni åker hem kan du ju plocka fram färdigt som matti kan ta med när han hämtar er:)

Ingrid sa...

Jo, det är ju sant. Det är inte mycket man skall ha med nej. :)