22 augusti 2012

1-Åringen

I fredags var vi på 1-års kontroll. Lilltrollet är nu hela 77cm lång och väger 10,8kg. Han är en stor och stark kille. Han har inte vågat börja gå ännu, men han balans och stabilitet är det inget fel på, det är bara att våga som gäller. Han reser sig upp utan stöd hur enkelt som helst och kan stå hur länge som helst, det är bara att vänta på stegen.

Han lär sig något nytt hela tiden nu, och man märker hur mycket han förstår. Han säger flera ord, och i förrgår blev jag minst sagt lite förvånad och stolt då han lyfte upp boken från golvet (höll den upp och ner) och sade: "SE BÄÄ!" och visade åt mig i boken (Det var inte alls något får där). Men jag blev förvånad då han ville VISA MIG nåt. Han utvecklas så mycket hela tiden. Skulle kunna skriva hur mycket som helst, men det är väl bara jag som bryr mig mest. Tihi! En sak till: Igår när jag satt på golvet på knä bredvid soffan, och det låg en salva i soffan som Theo alltid vill leka med, så steg han upp på mitt lår och for sen hur lätt som helst upp i soffan.. jag såg på Henni och bara WHAT? han har aldrig enns försökt komma upp i soffan förut. Snart har vi en liten klätterapa här.

Inga kommentarer: