25 februari 2012

En lista (lånat av Cissi)


När fick du reda på att du var gravid? Några dagar före julafton 2010.


Hur gammal var du? 18
Hade du mycket halsbränna? Ganska mycket i början
Spydde du mycket? spydde inte alls. (förutom när jag var magsjuk)
Var det någon favoriträtt som ändrades? Jag åt ofta broiler. Som jag köpte varm från Prisma. Så gott.
Hade du mycket foglossning? Ja, om jag hade!!
Hade du sammandragningar? Nej, kände inte av så mycket förrän den sista veckan.
Ditt sf mått som störst? Oj, minns inte
Har du fått bristningar? Ja, en hel del :/
Trodde du att det var en pojke eller flicka? Trodde nog mest på en pojke hela tiden ;)
Vad hoppades du på? Hade ingen skillnad faktiskt.
Hade du mycket vätska i kroppen? På sommaren när det var som varmast hade jag svullna fötter, ben, händer, ansikte. Men inte så värst mycket.
Hur mycket gick du upp i vikt? Gick upp enormt mycket. Runt 24-25 kg :O
Hur ser du på graviditeten idag? På nåt konstigt sätt saknar jag den runda mysiga magen, sparkarna och tanken på att en liten bebis ligger där och myser. Men det var inte lätt hela tiden nej.
Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Hade inga förväntningar eftersom det var första gången, men den var helt perfekt.
Gick du över tiden? Nej!
När började din förlossning? Vattnet gick 14.augusti, 12 dagar före BF.. Blev igångsatt dagen efter.
Hur lång tid tog det?  Efter att jag blev igångsatt tog det ca. 13 timmar.
Hur mycket var du öppen när ni kom in? ca. 1½ cm
Vad tyckte du var jobbigast? Att krysta
Var du rädd för något? Att jag eller Theo inte skulle klara oss och att jag skulle spricka mycket.
Grät du? Ojaaa!
Tog du nått smärtstillande? Epidural (ryggmärgsbedövning)
Hur många var inne i förlossningsrummet/operationssalen? Matti, och två andra.
Hade du någon nära med dig? Min man.
Hur stor var bebisen? 3000 gram och 48 cm lång.
Blev det en pojke eller flicka? En pojke
Vad fick den heta? Han heter Theo Mathias Björkskog
Hur ser du på förlossningen idag? Jobbigt, tungt, men ändå mysig och perfekt.
Var allting värt det? Ja, det var det verkligen!
Ammar du? Japp.
Hur gammal är bebisen nu? 6½ månader.

1 kommentar:

lista de emails sa...

wow guys, nice article. i will bookmark your site to check out your updates regularly. lista de emails lista de emails lista de emails lista de emails lista de emails