19 juli 2011

Voj voj

Idag har jag kört fram o tillbaka i stan hela dagen.. i en bil utan AC.. hoooH! Iaf så har jag ingen graviditets diabetes, alla värden var bra :D min fasta rådgivare var på semester så det var en annan tant. hon var 1000 gånger gulligare. hon förstod inte varför dom hade skickat mej på glukosbelastning. Den vanliga tanten klagar på allt hela tiden.. usch! men byter ändå snart när vi flyttat.

Glukosbelastning var INTE roligt.. först tog dom blodprov, sen skulle jag dricka en sockerlösning, har aldrig smakat nått så sött å äckligt..!!! så skulle jag vänta en timme, jag fick ligga i en säng.. å det var såå nära att jag kastade upp flera gånger, men jag var tvungen att hålla mej, annars skulle jag måst göra allt på nytt, jag hadde ju varit utan mat i 12-14 timmar, å ingen vätska, inte borstat tänderna. :/
efter en timme skulle dom ta ett nytt blodprov, och så fick jag vänta ännu en timme.. å ännu ett blodprov.. har inte så gulliga armar nu med blåa bollar.. haha. Det var en jättegullig tant där i samma rum.. vi pratade hela tiden, hon berättade om sina barn, barnbarn osv ^^
Nu skall jah iaf fara o sova snart, har packat flera lådor med glas, koppar, skålar osv... imorgon blir det loppisrunda i stan med Jannike.. roligt :D

                                                   En GAMMAL bild, från våren 2009. .haha

Inga kommentarer: